lørdag den 30. marts 2013

The ambitious man ?



The ambitious man ?



If a man stands out, or highlight his way on behalf of others the  stages is named: Admired - Envy - Hated
(A flashback from office life in street-fight and terror)

During my association with a larger export company in my younger years between over hundred employees, I learned the truth of this initial diagnosis.

Most of us will of course go forth in the world and make a career, indoctrinated as we are from childhood slogans as 'limitless growth'. This is usually done at the expense of any given neighbor. Anything goes in order to subjugate the others personal qualities. As a media graphic designer I also met one of those others, who constantly sought attention and influence with assaults on next to me men's work.

He was employed as a copywriter, and was a highly skilled, meeting- accustomed, eloquent and sympathetic person with knowledge of the sophisticated manipulation in addition to any surrounding circumstances and colleagues. I was then noted how he in his tedious copywriter-boredom searched impact on aspects of me and others' areas.  At that time I had most to do with reproduction of the company's extensive technical literature, and the many flyers in foreign languages (main-languages).

He pushed forward with pods force and allegedly better knowledge, and sought elegantly camouflaged, to interfere beyond his assigned territory. I had then reached a relatively recognition and position with my efforts, and I was now feeling a colleague-envy and intrusion, which could only lead to a kind of armed neutrality on my part.

A lesson in relation to  ambitious fellowers behavior I had to give experience as I had to relate myself to this fellow with suspicion and caution, since he by all power and with different skillfully arranged tricks, was trying to take over and cloud my work. My inborne and developed ability to be watchful, controlling and at the forefront of situations, contributed to attempt to be my superior failed for this man.  He sought out and got after a short time employment with another company.

PS !
He had roots from the danish island Bornholm, we who were born and raised in northwest-side of Copenhagen used to include an expression between us as follows:
Bornholmers, priests, slesvigers and radio-dealers please 

keep far away from your life.



Det ambitiøse menneske ?
Hvis et menneske udmærker sig, eller fremhæver sig frem for andre hedder stadierne:
Beundret - Misundt - Forhadt
(Et flashback fra kontorlivets gadekamp og terror)

Under min tilknytning til et større exportfirma i mine yngre år, hvor her var over hundrede ansatte, erfarede jeg sandheden af denne indledende diagnose.

De fleste vil jo frem i verden og gøre karriere, indoktrineret som vi er fra barnsben af paroler som grænseløs vækst. Dette sker oftest på bekostning af en hvilkensomhelst tildelt sidemand. Alle kneb gælder for at kunne underlægge sig de andres personlige kvaliteter.
Som medie-grafiker mødte jeg da også en af disse andre, som uophørligt  søgte opmærksomhed og indflydelse med overgreb på sidemændenes arbejdsområder.

Han var ansat som tekstforfatter, og var en særdeles dygtig, mødevant, veltalende og sympatisk person med kendskab til manipulationens raffinerede tilsætning til eventuelle omgivende situationer og kolleger. Jeg blev dengang opmærksom på hvorledes han i sin kedsommelige tekstforfatterkvide søgte indflydelse på aspekter af mit og andres områder.
Jeg havde dengang mest at gøre med mangfoldiggørelse af selskabets omfattende tekniske litteratur, og de mange reklametryksager på fremmede sprog (hovedsprogene).

Han masede sig frem med bælgkraft og påstået bedreviden, og søgte elegant camoufleret, at blande sig ud over det ham tildelte område. Jeg havde dengang opnået en forholdsvis anerkendelse og position med min indsats, og jeg fik nu at mærke en kollegas misundelse og indtrængen, som kun kunne afføde en slags væbnet neutralitet fra min side.

En lektion i forhold til ambitiøse medmenneskers adfærd måtte jeg tillægge erfaring, idet jeg måtte forholde mig til denne kollega med mistro og forsigtighed, eftersom vedkommende af al magt og med forskellige dygtigt arrangerede hundekunster, søgte at overtage og forplumre mit arbejdsområde. Min medfødte og udviklede evne til at være vagtsom, kontrollerende og på forkant med situationer, medvirkede til at forsøget på at blive min overmand ikke lykkedes
for dette menneske. Han søgte væk og fik efter kort tid ansættelse i et andet firma.

PS !
Han havde rødder på Bornholm, og vi  som var født og opvokset i nordvestkvarterets København brugte bl.a. et udtryk  imellem os  som følger:
Bornholmere, præster, sønderjyder og radioforhandlere 

skal du holde dig langt fra livet. 

(From my series Flashbacks)










Ingen kommentarer:

Send en kommentar